donderdag 3 oktober 2013

NIEUWE SERIE | HOSTAGES


Het nieuwe tv seizoen in Amerika is begonnen en dat vraagt om nieuwe series! Als Amerikaans tv fan was ik al maanden van tevoren bezig met het uitzoeken van deze nieuwe series en welke ik dus de moeite waard zou vinden om te zien. Na alle dagen te hebben afgeteld zijn de meeste series alweer begonnen. Vandaag is de serie Hostages aan de beurt.

Het plot
Dit is weer een van die series dat te maken heeft met het witte huis en de president. Ditmaal moet de president geopereerd worden en dat laat hij natuurlijk niet door de minste chirurg doen. De president kiest daarvoor Dr. Ellen Sanders (Toni Collette) uit, die het aanbod natuurlijk maar al te graag aanneemt. De avond voor de operatie komt de chirurg thuis, waar ze eten gaat koken om wat quality time te hebben met haar man, dochter en zoon die allen zo hun eigen leven erop na houden. Ondertussen is er de FBI special agent Duncan Carlisle die erg goed in zijn werk is, maar zijn privéleven loopt niet zo soepeltjes. Zijn vrouw is namelijk ernstig ziek en hij moet het daarom alleen zien te redden met zijn kleine dochter. Een paar scenes verder kom je er echter achter dat er nog meer achter de FBI agent schuilt dan gedacht. Hij houdt namelijk met een team het huis van Ellen in de gaten en, zoals de titel van de serie het al zegt, heeft plannen om het gezin te gijzelen. Waarom? Hij wil dat de dokter de operatie opzettelijk laat mislukken zodat de president op de operatietafel zal sterven. 

De review

Series en presidenten: meestal vind ik dit soort series echt heel goed. Ik kijk voornamelijk series met humor, romantiek en drama, maar deze series zijn zeker zo goed! Er zit wel genoeg actie in, maar weer niet zoveel dat wij vrouwen het niet meer leuk vinden. De serie doet me eigenlijk ook een beetje denken aan 24, maar dan toch anders haha. Ik vind hier een enorm goed verhaal in zitten en ik was echt elke minuut geboeid. Een pilot van een nieuwe serie moet mij ook echt meteen pakken anders vind ik het eigenlijk al meteen een flop. Ik bedoel het is toch obvious dat een eerste aflevering juist heel goed moet zijn om mensen te trekken? Anyway, dit is een van de meest spannende series die ik de laatste tijd heb gezien. Maar dat is eigenlijk ook wel logisch, want niemand minder dan Jerry Bruckheimer is de producer van deze tv serie. Jerry Bruckheimer zeg je? Ja de welbekende producer van alle CSI series en de Pirates of the Caribbean films. Ik heb nu twee afleveringen gezien en ik ben erg benieuwd hoe de serie verder zal verlopen. Want ja, de serie heet natuurlijk hostages, maar ik neem aan dat die president een keer geopereerd zal moeten worden de gijzeling van Dr. Ellen en haar gezin zal stoppen. Wat gebeurd er dan met de rest van de serie? Tja ik zal geduldig moeten blijven kijken en dat zal ik ook zeker blijven doen! Wel vind ik, maar dat kan aan mij liggen doordat ik misschien niet goed heb opgelet, het een beetje raar dat een FBI agent een gezin zomaar gijzelt. Ik denk dat het te maken heeft met zijn zieke vrouw, maar wat de link tussen zijn vrouw en de president precies is, ik zou het niet weten. Misschien dat het zorgsysteem wat door de president in gang is gezet ervoor zorgt dat Duncans vrouw niet sneller kan genezen. I don't know, but I shall see :).

De trailer
Om jullie, hopelijk, net zo enthousiast te maken over deze serie als dat ik dat ben, hier de trailer. Echt gewoon het begin al met zo'n spannend geroffel, heerlijk!


Ik geef deze serie (na twee afleveringen dan) een 8,5. Hostages wordt in Amerika uitgezonden op maandagen, dus wij Nederlanders kunnen deze dan op dinsdag online kijken. Of en wanneer deze serie op de Nederlandse televisie komt, weet ik niet. Zodra ik hiervan op de hoogte ben, zal ik het jullie zeker laten weten!


Kijk of ga jij deze serie ook kijken? En welke nieuwe series kijk jij op dit moment?


Volg mijn blog via Bloglovin

Liefs Joyce

1 opmerking:

  1. Ziet er heel vet uit!
    Was al een tijdje opzoek naar een nieuwe serie, dus super bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...