maandag 10 juni 2013

FRUITIG CAKEJE


Ik houd echt van lekker en gezond eten, maar vooral om dit zelf te maken. Nu had ik een fruitmix van blauwe bessen en frambozen (uit het diepvriesvak) maar ik vond ze erg zuur smaken. Om ze toch niet weg te hoeven gooien, kwam ik op het geniale idee om er een lekkere en simpele fruitcake van te maken.

Wat heb je nodig?
Roombotercake (eventueel zelfgemaakt)
Mascarpone
Poedersuiker
Fruitmix (hier is een doosje blauwe bessen en frambozen uit het diepvriesvak gebruikt)

Hoe maak je het?
Helaas is (voor zover ik weet) mascarpone niet in hele kleine hoeveelheden verkrijgbaar, dus zul je een bakje van 250 gram moeten kopen. Maar zo helaas is het nu ook weer niet, want mascarpone is echt heel erg lekker wanneer je het aanmaakt met poedersuiker. De mascarpone direct uit de verpakking is nogal plakkerig en dik en om deze wat smeerbaarder, soepeler, maar vooral zoeter te maken, maak je de mascarpone aan met poedersuiker. Doe er telkens een beetje poedersuiker bij en roer het goed door. Dan merk je vanzelf dat de substantie steeds makkelijker te mengen is. Proef tussendoor of je de mascarpone zo zoet genoeg vind.
Daarna spreekt het eigenlijk voor zich: je snijd een stuk cake af, doe er een lekkere klodder mascarpone overheen en doe daarna lekker wat fruit erop. Je kunt ook heel gemakkelijk voor ander fruit kiezen, ik denk dat elk stuk fruit wel een goede combi is.
En wat betreft de mascarpone: je kunt naast het maken van deze cake, ook de mascarpone gebruiken op een bagel met jam, of op scones met jam, ook heel erg lekker!

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...