dinsdag 1 oktober 2013

REVIEW | COLLISTAR TALASSO-SCRUB



De Collistar Talasso-Scrub is een scrub voor je lichaam op basis van verschillende oliën en zeezouten. Ik had nog een proefmonstertje liggen, dus ik was benieuwd of het wat zou zijn. Lees je mee?

Wat voor mij nieuw aan deze scrub is, is dat je deze op een droge huid moet aanbrengen. Belangrijk is dat je je daarbij concentreert op je vetophopingen en daarna de scrub onder de douche afspoelt. Ik was eigenlijk wel een beetje sceptisch van tevoren: hoe kan een scrub nu goed op een droge huid werken? Maar ja, ik was toch wel nieuwsgierig, dus daar ging ik... 

Wat Collistar zelf zegt over de Talasso-scrub:
- exfoliërend voor een direct zuivere en gladdere huid. De scrubwerking, zeer effectief door de zorgvuldig afgestemde korrelgrootte van de zeezouten, vernieuwt de huis door dode huidcellen en onzuiverheden te verwijderen die de huid niet laten ademen en de celvernieuwing vertragen.
- revitaliserend voor een meer veerkrachtige en vitale huid. De ion-somostische werking van de zeezouten, rijk aan oligo-elementen en mineraalzouten, en de stimulerende werking van de essentiële oliën worden versterkt door de scrubmassage, die de bloedsomloop aan het huidoppervlak reactiveert.
- verzachtend voor een super gehydrateerde en soepele huid. De mix van plantaardige oliën verzekert de huidweefsels van een verhoogde aanvoer van hydraterende, voedende en versoepelende bestanddelen.
- verkwikkend voor een fit en weldadig gevoel. Door middel van de reukzin hebben de essentiële oliën van sinaasappel, munt en rozemarijn een positieve werking op de geest.

Wat hebben de actieve bestanddelen voor functies?
Zeezouten: exfoliërend, revitaliserend en vochtafvoerend.
Oliën van avocado, macademia, zoete amandel, kukui en soja: hydraterende, voedende, versoepelende en verzachte werking.
Essentiële oliën van sinaasappel, munt en rozemarijn: stimulerende, revitaliserende, verstevigende en verkwikkende werking.


Dit was de verpakking die ik thuis had. Toen ik deze opende kwam gelijk een best heftige, maar frisse lucht tegemoet. Dit komt vooral door de munt die verwerkt is in olievorm. Ik vind deze geur persoonlijk niet zo heel erg lekker: het slaat nogal op mijn adem en het doet me denken aan Vicks Vaporub. Maar aan de andere kant geeft het meteen door de lavendel een rustgevend gevoel en krijg je meteen het idee dat je in een spa terecht bent gekomen. Uiteindelijk kon ik er wel aan wennen en vond ik het prettig en heeeel ontspannend.

Aan de slag met de scrub. Ik pakte telkens een beetje en masseerde dit langzaam op mijn huid in. Volgens Collistar bestaan de zeezouten uit verschillende grootte, waardoor dit beter zou zijn voor je huid. Ik vond de korrels precies goed en dankzij de oliën kon je het goed inmasseren en laat het een mooi laagje achter op je huid. Je moet er ook echt de tijd voor nemen om alles lekker in te masseren: zo wordt je huid niet alleen lekker goed gescrubd, maar kun je stiekem ook nog langer in je welnessmodus blijven. Helaas komt aan alles een einde en spoelde ik de scrub af. Ik was bang dat de zoutdeeltjes niet gemakkelijk weg zouden spoelen, maar dit was niet het geval, een pluspuntje dus! Tijdens het afspoelen voelde mijn huid gelijk zacht en glad aan, het voelt dus gelijk een stuk beter!

Doordat de oliën mooi in je huid trekken heb je eigenlijk geen bodylotion nodig na het douchen, maar als groot bodylotion fan heb ik me toch netjes ingesmeerd. Maar wat is mijn huid zacht joh! Echt serieus! Ben jij ook altijd jaloers op baby'tjes die lekker naar Zwitsal ruiken en superzacht zijn en dat je je afvraagt waarom je niet altijd zo'n zacht huidje kunt houden? Nou met deze scrub krijg je je babyhuidje weer terug, letterlijk! Ik kan er serieus nog niet over uit dat een scrub mijn huid zoooo zacht kan maken. Ook nu nog is mijn huidje lekker zacht, fris en soepel, echt heel fijn!

Voor het geval je het nog niet door had, ik ben echt super positief over deze scrub! Naast dat het dus erg goed is voor je huid, zoals Collistar hierboven zegt, wordt je er ook helemaal zen van het krijg je een prachtig zacht babyhuidje. Ik kan me zelfs over de geur heen zetten hiervoor. Helaas is de prijs wel wat minder. Hij kost namelijk € 49,17 voor 700 gram. Het is dus wel een grote aankoop. Maar... ik heb even een snel rekensommetje gedaan. De pot bevat dus 700 scrub aan hele lekkere scrub, wat dus best veel is. Mijn proefpakketjes bevatte 40 gram, wat echt ruim genoeg was voor één behandeling. Als je dus telkens 40 gram zou gebruiken per scrubbehandeling, dan kom je afgerond op 18 keer gebruiken uit, wat dus op
€2,73 per behandeling uitkomt. Dat vind ik persoonlijk helemaal niet zo duur. Helemaal wanneer je nagaat dat je een scrub zo één keer per maand gebruikt en hiermee dus anderhalf jaar kan doen. Het is dus misschien even een investering, maar geloof me, het is echt de moeite waard!

De Collistar Talasso-scrub is te koop voor
€ 49,17 bij onder andere Douglas en Ici Paris XL.
 
En, ben jij van plan om de Collistar Talasso-scrub te kopen?
Volg mijn blog via Bloglovin

Liefs Joyce

4 opmerkingen:

  1. Klinkt goed, de prijs houd me een beetje tegen, want er zijn veel goede scrubs die wel een stukje goedkoper zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat snap ik! Ik ben wel benieuwd welke scrubs jij dan goed vind.

      Verwijderen
  2. Klinkt echt als een supermiddeltje, hij is helaas iets boven mijn budget!

    http://www.lifeofroshelle.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij klinkt fijn maar of ik hem zou kopen? Nee, vind hem te duur!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...