vrijdag 20 september 2013

IN SPAANSE SFEREN


Gisteren was ik gezellig eten met een vriendinnetje in La Cubanita, een tapasrestaurant waar je onbeperkt tapas kunt eten voor 17,50. Ideaal dus! Hoewel ik, doordat het zo gezellig was, helemaal vergeten ben om foto's te maken van het lekkere eten, wil ik wel graag delen wat ik allemaal op heb, want het is zeker de moeite waard om zelf eens te maken!

Pan con alioli y tapenade

Lekker makkelijk en jammie! Bak een broodje af, bijvoorbeeld ciabatta en besmeer deze met je gekocht aioli en tapenade. Dat was het, haha! Ik denk dat je trouwens dit ook beter kunt kopen dan zelf maken, daar komen zoveel kruiden enzo bij kijken, veels te lastig lijkt me.

Carpaccio con pesto
Echt een van mijn favorieten! Leg een paar plakjes carpaccio op een bordje. Meng wat pesto naar smaak met yoghurtdressing en spuit/smeer deze bovenop de carpaccio. Doe er hier en daar wat pijnboompitjes, parmezaanse kaas en rucola op en klaar!

Pinchitos de pollo con mojo
Oftewel kip in mojosaus. Ik heb trouwens echt geen idee wat dit voor saus is. Weet één van jullie dit wel? Het is een rode zoetzuur sausje wat naar het pittige eindigt. Heel erg lekker in ieder geval! Ik heb ondertussen even Wikipedia geraadpleegd en die zegt: "mojo rojo (rode mojo), ook wel mojo picon (pikante mojo) genoemd, gemaakt van paprika, plantaardige olie, knoflook, zout, Spaanse peper, komijn, azijn en kruiden." Dan weet je dat ook weer. Naast deze saus zorg je er ook voor dat je je kip in kleine blokjes snijd, aan een satéprikker doet en je deze even grilt in een grillpan. Je kan er ook nog voor kiezen om ze van te voren te kruiden met paprika- of cayennepoeder of natuurlijk gewone kipkruiden :).

Sollomillo de cerdo con salsa dulce
Dit zijn varkenshaasmedaillons met portsaus die ongelofelijk mals waren, echt heel lekker. Ik denk dat je gewoon een varkenshaasje kunt kopen, deze even lekker bakt en er als laatste nog even wat port bijvoegd, zodat de port in de medaillons kunnen trekken.

Champinones rellenos de carne picada
Zorg voor grote champignons of kastanjechampignons. Rul wat gehakt en ik weet niet zeker of dat hier het geval was, omdat ik ze persoonlijk niet op heb, maar ik denk dat wel lekker zou zijn om er wat salsasaus tussen te doen om het niet zo droog te laten smaken. Hol de champignons uit, doe het gehaktmengsel erin en stop de gevulde champignons even in de oven.

Albóndigas con ajo y tomate
Gehaktballetjes in tomatensaus, heel simpel. Ik zou gehaktballetjes draaien met mexicaanse kruiden. Die kun je gewoon bij de Appie kopen, ik denk dat ze van Silvo zijn of zo (ze zitten in een zakje) en die kruiden zijn echt fantastisch lekker! Anyway, bak de gehaktballetjes tot ze mooi bruin zijn. Mix wat salsasaus met tomatenpurree en doop daar de balletjes in.

Calamares a la romana
Gefrituurde inktvisringen. Ja, die vind ik echt enorm lekker, maar ik denk ook dat ik ze niet zo snel thuis zou maken. Ik ben eigenlijk ook niet viseter, dus ik heb ook geen idee of ze überhaupt iets van inktvisringen in de supermarkt hebben. In de webwinkel van de appie iig niet :). Ik wil dus even zeggen dat ik ze op heb en dat je ze vooral maar in een restaurant moet eten haha!

Patatas bravas
Ook deze waren echt heel lekker. Ik weet niet precies wat voor kruiden ze hiervoor gebruiken, maar ik heb wel een goed alternatief. Bij de, ja alweer, appie, hebben ze in de diepvries van die aardappeltjes met rozemarijn en knoflook (of zoiets) en die zijn echt lekker. Doe ze in de oven zoals op de verpakking staat, en doe er lekker van light mayo bij, jammie!

Pimientos fritos
Dit was echt een aangename verrassing. Ik ben nooit een groente-eter geweest, maar de laatste tijd lust ik steeds meer en zo ook paprika. Dit was gefrituurde paprika met zeezout en pijnboompitten en echt zoooooo lekker! Frituur een paprika, eventjes denk ik maar. De paprika was zeg maar wel een beetje gerimpeld en maar een klein beetje aangebrand, zonder dat het aangebrand is, snap je? Doe er vervolgens wat zeezout op, besprenkel het met pijnboompitten en besmeer het met wat pesto.

Profiteroles
Soesjes!!! Leg 6 soesjes op een bordje, schenk er wat (of juist veel, jouw feestje) chocoladesaus overheen en spuit er een dot slagroom op in het midden. Nom nom nom!

Tarta de chocolate
Do I need to say more? Pure chocoladetaart met slagroom, de droom van elk meisje. Echt te jammie gewoon!

Kortom, ik en mijn vriendinnetje hebben echt een topavond gehad gister en ons buikje rond gegeten. Sorry voor de niet aanwezige foto's, maar ik hoop dat ik je met deze beschrijving wel geïnspireerd heb tot lekkere tapasgerechtjes waar je alsnog het water van in de mond loopt.

Eet jij wel eens tapas en wat is jouw lievelingsgerecht? Deel je tips :).
 
Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...