vrijdag 27 september 2013

REVIEW | HEMA COSMETIC BRUSH CLEANER


Voorheen maakte ik mijn kwasten gewoon met water schoon, maar ik merkte dat de kwasten hier toch niet helemaal schoon van werden. Ik spotte deze brush cleaner van de Hema en besloot hem voor jullie te testen.

Ik vind de verpakking er wel fris en professioneel uit zien. Een lekker fleurig roze vloeistof zoals we eigenlijk wel van de Hema gewend zijn, maar zwart afgewerkt voor een professionele look. Bovendien is de fles ook lekker praktisch, hij is namelijk van zacht plastic. Je kan het dus gemakkelijk vasthouden en hij kan ook niet kapot vallen, altijd handig! Wel is de het gat wat groot. Als je het op een tissue wilt doen, gebruik je al snel teveel wat jammer is. Mijn truc is om een tissue op de flacon te plaatsen en de flacon 1 keer heel snel een klein beetje te kantelen. Misschien vergt het wat oefening, maar ik vind het een fijn trucje.



De gebruiksaanwijzing:
Voor het reinigen van cosmetische kwasten van natuurlijke en synthetische haren. Breng de kwastenreiniger direct aan op de haren of op een droge doek of tissue en wrijf de kwast voorzichtig schoon. De kwast niet uitspoelen maar gewoon laten drogen.


Aan de slag dan maar. Hierboven zie je de kwast voor het reinigen. Je kan zien dat hij nogal wat flets oogt doordat er foundation in zit. Ik begon vrolijk met de cleanser op een stukje keukenrol te doen, om vervolgens deze om de kwast heen te wrijven. Er kwam direct al een hoop rotzooi vanaf, wat een goed teken is. Overigens zie je de rozige vloeistof niet echt terug op het papier. Wel heeft de cleanser een zoetig geurtje, die ik persoonlijk wel echt lekker vind. Misschien vind jij het zelf frisser ofzo als er een neutrale geur aan hangt, dan is deze cleanser niet echt iets voor je. Ik moet wel zeggen dat je na het schoonmaken de geur niet meer ruikt. De kwast ruikt gewoon lekker schoon en fris.


Alhoewel er flink veel foundation uit de kwast kwam, had ik het idee dat hij toch niet schoon werd. Het was wel al een tijdje geleden dat ik hem schoon had gemaakt, dus misschien dat hij wat viezer was dan normaal, maar ik neem aan dat dit bij een goede cleanser niet uit moet maken. Ik probeerde om met mijn vingers de kwast verder schoon te maken. Naast dat mijn vingers vervolgens onder kwamen te zitten, voelde ik ook dat het binnenste gedeelte van de kwast nog niet schoon was. Omdat ik hem toch wel goed schoon wilde hebben, heb ik de kwast alsnog onder de kraan schoon gemaakt, ook al staat op de verpakking dat dit niet moet. Uiteindelijk heb ik daarna nog de kwast met de cleanser gereinigd en een paar uur laten drogen.


Hierboven zie je de kwast na het reinigen. Ik heb wel het gevoel dat mijn kwast nu echt schoon is. Hij ruikt ook lekkerder dan wanneer ik hem alleen met water zou schoonmaken. Op het moment dat ik de foto nam, was hij nog niet helemaal droog, waardoor de puntjes nog tegen elkaar zijn geplakt. Nadat ik de kwast een nacht heb laten drogen was hij weer helemaal droog, zacht, schoon en fris. Hieronder zie je de kwast voor en na en reinigen (rechts is dus erna) en ik zie wel echt verschil. Hij ziet er glanzender en 'feller' uit, doordat de kleur van de kwast nog weer terugkomt. Ik gebruik lichtbeige foundation, waardoor de haren logisch gezien wat lichter worden. Hierdoor heb ik ook echt het gevoel dat de kwast weer lekker schoon is. Ik vind hem ook echt weer lekker werken nadat ik hem gereinigd heb.


Al met al ben ik redelijk positief over deze cleanser. Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal met de wat duurdere cleansers. Maar voor deze prijs vind ik het echt een goede koop. Als je iets zoekt waarmee je snel even je kwasten kunt schoonmaken en ze daarna meteen weer te gebruiken, dan is het een no go. Vind het het niet erg om je kwast een nachtje goed te laten drogen en je kwast ook schoon te maken met water, dan is het een goede keuze. Ik vind hem in ieder geval fijn werken in combinatie met water, de kwast wordt beter schoon met de cleanser en de kwast ruikt na het gebruik lekker schoon en fris.

De Hema Cosmetic Brush Cleanser is te koop bij de Hema voor €4,50.

Lijkt jou deze cleanser wat?
Volg mijn blog op Bloglovin

Liefs Joyce

2 opmerkingen:

  1. Goede tip. Ik maak mijn kwasten altijd schoon met water, babyshampoo en olijfolie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. graag gedaan! Ik heb ook van deze manieren gehoord, maar ik heb eigenlijk nooit babyshampoo in huis en mijn kwasten schoonmaken met olijfolie vind ik stiekem toch wat gek. Een cleanser is voor mij dan toch echt een uitkomst :)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...