zondag 22 september 2013

INSPIRATIE | ALLERHANDE TAARTEN, MIJN TOP 10

De Allerhande van de Albert Heijn bestaat inmiddels al 30 jaar en daarom hebben ze een speciale editie uitgebracht met 45 feestelijke taarten van de Allerhande-fans. En ik heb daar maar 1 antwoord op: yummie! Ik laat je mijn top 10 zien uit deze editie.


1. Schwarzwalder kersentaart
Iedereen die mij een beetje kent weet dat de schwarzwalder mijn favo taart is. Ik weet eigenlijk niet eens waarom, maar het is gewoon de lekkerste taart even :D. O, misschien het feit dat hij ook van chocolade is dat kan nog weleens geholpen hebben.



2. Regenboogtaart
Wie houdt nu niet van een verrassing? Naast dat deze taart 'verstopt' zit onder een lekker laag meringue, bestaat deze taart uit verschillende soorten laagjes waardoor je, en ja het klinkt enorm fout maar ik zeg het toch, een ware smaaksensatie.



3. Chocoladetaart met gekaramelisseerde hazelnoten
Do I need to say more? Een chocoladetaart mag nooit, maar dan ook nooit ontbreken in een taartenlijstje!





 4. Framboos kwarkboltaart
Een bombe staat al heel lang op mijn taartenbaklijstje en ik ben ook echt van plan om er eentje te maken. Dit recept klinkt in elk geval ontzettend lekker en ook wel een beetje gezond.



5. Bokkenpootjestaart
Naast taarten, cupcakes en andere lekkere baksels ben ik ook nog eens verslaafd aan koekjes. Dus als je beide mixt én er is chocolade bij aanwezig, dan ben ik er niet ver van de vinden. Ik heb al eens eerder een bokkenpootjestaart gemaakt met banketbakkersroom, maar ik ben ook erg benieuwd naar deze versie.
 


 6. Aardbeientriffle met witte chocoladeroom
Mmm, ook deze lijkt me echt ontzettend lekker. Ik vind dit echt een originele taart. Een keertje geen 'standaard' bodem, maar lagen in koekjes en in een mooie schaal. Een waar kunstwerk.



























7. Bitterkoekjestulband met chocolade
Hmmm, ik word ondertussen wel erg origineel in mijn keuzes voor de top 10. Weer chocolade en weer met koekjes. Ach ja, never change a winning team, right?


8. Hazelnootlaagjestaart met koffiecreme
Dit doet me denken aan die koffiekoekjes die je kunt kopen in de supermarkt met zo'n knapperig koekje, als je snapt welke ik bedoel. Anyway, die zijn erg lekker en een taartenvariant is altijd een goede aanvulling!


9. Millionaire's shortbread

Het is niet echt gebak te noemen vind ik, maar meer kleine koekjes. Wel lekkere koekjes die absoluut en uitermate geschikt zijn als een tussendoortje.


10. Bossche-bollenberg met vlinders
Last but not least, een lekkere bossche bollen toren. Ook niet echt een taart, maar welke (bijna) Brabander kan hier nu nee tegen zeggen?

Een top 10 maken uit 45 lekkere taarten is zeker niet makkelijk en waarschijnlijk heb ik morgen weer een andere top 10, maar goed. Ik ben zeker van plan om sowieso 1 van deze taarten te maken, dus als het zover is, zien jullie zeker weten een blogpost hierover. Haal voor meer lekkere taarten de allerhande in huis en ga lekker bakken!

Welke taart is jouw favoriet?
Volg mijn blog op Bloglovin!

Liefs Joyce







2 opmerkingen:

  1. Helaas heb ik dit nummer van allerhande nog niet in mijn bezit, als het goed is neemt mijn mama het deze week voor me mee tijdens mijn propedeuse uitreiking:D
    Die millionaire shortbread heb ik weleens gemaakt en dat is zoooo lekker!

    Over de rest kan ik dus nog weinig vertellen maar deze foto's beloven al veel goeds!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah dat is fijn! En gefeliciteerd met je propedeuse :). Ik heb zelf dus nog nooit millionaire shortbread op, maar nu moet ik hem dus ook maar een keertje gaan maken haha!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...